denisematic

Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Solitaire (2011-03-05) Träning

Av Denise - 6 mars 2011 23:30

Var uppe med Solis i ridhuset igår och är jätte nöjd!


Han har inte hoppat så bra på länge! ( nu hoppar han inte super, måste jobba på hans teknink ännu mer, men han var inte lika nonchalant som han brukar! Utan rättade sig när han rev eller var i någonstans!) Kändes jätte fint. Och han hoppade bättre med bak.

På filmen ser det inte lika bra som det kändes men det är ju känslan som räknas!


Jag är däremot inte så nöjd med min egen ridning. Håller på att lägga om min sits väldigt mycket och har kommit en bra bit på vägen men det är mycket kvar! Tappar stödet i skänklen så den åker gärna fram lite grann. Sen så har jag lite förlånga tyglar på just solis :s vet inte riktigt varför och har inte haft det innan, men har bara hoppat på detta bettet 2 gånger ( hade ett ponnyhack innan men det var lite för "svagt" så tog ett med längre skänklar vilket är mycket bättre). Och när tyglarna blir längre blir det lät att han hoppar lite framtungt och lägger frambenen under sig istället för framför sig.


Men är jätte nöjd med hästen iaf.

Gjorde lite bomövningar i början för att se så han lyssnade och det gick lite si sådär. Hoppade sedan en bana på 110-115 och det kändes super. Fick ett ner i insprånget på kombinationen, han blev lite tjafsig och tog inte igenom förhållningen ordentligt så vi kom lite nära. Men resten kändes super bra!


Höjde sedan upp till 120 och här kändes han hur fin som heslt!! Lyssnade och var uppmärksam på hinder! Lite stark men det är han alltid. Rev oxern en gång, fick lite dåligt tryck i svängen så det var helt mitt fel! ( sen ser man efter hindret hur sur han blev och lägger av ett litet bakutsprång :D söte hästen!! :D <3

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 29 april 2011 11:11


 

Av Denise - 29 april 2011 10:40

Riktigt trevlig dag igår på Henriksdal. Det blåste väl liite mycket kanske ;) Hindrena på framhoppningen blåste omkull några gånger!   Mellis skötte sig super trots min och mammas miss. Det stod att dopm skulle börja 120 12,50 men dom blev klara ...

Av Denise - 27 april 2011 12:49

To do list!Rida FoxyRida SolisRida DonovanRida MellisRida NicoLongera NiitroTvätta Mellis(kanske knoppa om jag har tid/ork över)Putsa Tränsen och SadlenTvätta skyddenPacka in sadel och tränsLägga ner skydd/borstar/schabrack/huva/broddsätt/extra sadel...

Av Denise - 27 april 2011 10:00


Stor Hiss!    Ge mig! Gud dom är så himla snygga! :D

Av Denise - 26 april 2011 17:22

                               

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad ska jag skaffa?
 Hot or Not
 Hiss & Diss
 Outfits
 andra önskemål? lämna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards