denisematic

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Solitaire

Av Denise - 17 februari 2011 10:00


 

Solis är en halvblod valack på 167vm f.01


Solis är egentligen inte min häst utan en häst som vi lånade hem till min mamma först så hon skulle ha en dressyrhäst att tävla på. Solis var ganska stel och motarbetade gärna så mamma frågade om jag inte ville gymnastik hoppa honom lite och se om det kunde hjälpa. Ja det slutade med att jag tog över hästen och på mindre än ett år så tog vi oss ifrån en jobbig trutig (ja man kan väl säga att han var nästan en typisk gammal ridskoleponny { inget ont om ridskoleponnyer men dom blir ju gärna så} } till en samarbetsvillig häst som gör allt för en! Allt som behövdes var att ta ur bettet ur munnen och sätta på ett hackamore och gud vilken skillnad!


Solis är clownen i stallet, han hittar alltid på någonting som får alla till att skratta. Han sticker ut tungan när han vill ha sin mat, han pussar en alltid precis efter han har druckit och tycker att det är jätte kul att slabba ner folk i hans dregel xD haha.


I ridningen så är han en pärla! Han är en sån häst som man bara vill sitta och rida hela dagen lång. Lättlärd, samarbetsvillig, försöker alltid göra sitt bästa och sen är han så himla rolig. Om han river ett hinder (händer oftast bara här hemma, väldigt sällan han gör det på tävling ) så blir han jätte sur och sparkar bakut med slickande öron och efter två tre galoppsprång så tar han fram dom igen :)


Solis är startad upp till och med 110cm hoppning och Lb dressyr. I år väntar 120 debut och även fälttävlans debut.



       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Denise - 29 april 2011 11:11


 

Av Denise - 29 april 2011 10:40

Riktigt trevlig dag igår på Henriksdal. Det blåste väl liite mycket kanske ;) Hindrena på framhoppningen blåste omkull några gånger!   Mellis skötte sig super trots min och mammas miss. Det stod att dopm skulle börja 120 12,50 men dom blev klara ...

Av Denise - 27 april 2011 12:49

To do list!Rida FoxyRida SolisRida DonovanRida MellisRida NicoLongera NiitroTvätta Mellis(kanske knoppa om jag har tid/ork över)Putsa Tränsen och SadlenTvätta skyddenPacka in sadel och tränsLägga ner skydd/borstar/schabrack/huva/broddsätt/extra sadel...

Av Denise - 27 april 2011 10:00


Stor Hiss!    Ge mig! Gud dom är så himla snygga! :D

Av Denise - 26 april 2011 17:22

                               

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad ska jag skaffa?
 Hot or Not
 Hiss & Diss
 Outfits
 andra önskemål? lämna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards